torsdag 11. juni 2015

Puter inspirert av Mariusmønster med campingvogner

Her har jeg laget putetrekk som er inspirert av Mariusmønster med campingvogner på. Jeg har brukt Gjesdal Ullteppegarn(dobbelt) på pinner nr 3.5

Det gikk med en del nøster til prosjektet, 7 nøster i grått og nesten 3 hvite til 2 putetrekk på ca 45 x45 cm.

Det ble gjort en del vurderinger frem og tilbake på hvilken løsning en skulle ha på lukkingen i bunn. Men det var min lokale garnpusher som anbefalte meg å sy den igjen med en trådstump inni trekket.
Slik at hvis en skulle ha behov for å ta ut puten for å vaske trekket er det ny tråd til å sy den igjen med etterpå.

 Diagrammet går over 37 masker men jeg speilvendte mønsteret for  få dem drag mot drag. Det er ikke tegnet ned, bare gjort ut ifra eget hode. Jeg hadde 164 masker totalt på pinnene men måtte justere opp 3 masker på den nest nederste borden(sirkel og kryss) som jeg felte igjen etter at denne var ferdig.
 































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar