onsdag 3. juni 2015

Grytekluter

Fikk en forespørsel om jeg kunne lage grytekluter med Marius inspirasjon og campingvogner. De skulle være grå og hvite, noe som ikke ble en enkel oppgave. Det er faktisk ikke lett å finne grått bomulls garn. De skjærer mot brunt, men valget ble Sandnes Mandarin garn til slutt. og her er resultatet.

Hekle kanten er nok ikke proff, for jeg har aldri skrytt på meg å være en flink hekler desverre. Men jeg laget dem store og gode for jeg liker grytekluter som passer til store hender og som gjerne kan brettes. Da er det lagt inn beregning på at bomull faktisk kan krympe noe i vask. Men pytt da blir de jo enda tettere og bedre.

































































































































































































































































































































































































































































































































 Legger inn diagrammet som jeg har tegnet. Det går over 27 masker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar