fredag 16. februar 2018

Genser suprise

Jeg har en niese som er litt over gjennomsnittet glad i Boxer hunder. Det kommer nok at av de har 2 stk, Den eldste har de hatt noen år og så er det valpen som kom til dem i fjor. Så da det kom forespørsel om en genser med bilde av en bokser så ble det en del grubling på hva og hvordan jeg skulle gjøre dette. Men kom på at jeg kunne bruke et bilde diagram som jeg laget med småperler. Det vil si at at jeg tredde perler i forskjellige farger på maskene i samme rekkefølge som jeg ville ha brukt mønsterfarger.
Nå ser jeg at jeg burde ha brukt noen maskesting for å lette litt på vekten. Men det ble et flott bilde og Mattea ble veldig overrasket og glad over julegaven hun fikk.
Selve genseren har jeg brukt Drops Alpakka, uten noen spesiell oppskrift. Men jeg har tatt en av grunnoppskriftene til Tone Loeng sine kofter og har laget genser av den.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar