mandag 5. januar 2015

Bure

Bure sokkene til Bitta Mikkelborg er ypperlige restesokker.

Denne oppskriften er fra Bitta`s bok Sokker strikking hele året. En super flott norsk sokke bok.

Dette er et så kaldt slipp stich mønster der en lar være å strikke enkelte masker som da danner det diagonale mønstret.

Her har jeg fått brukt opp alle restene mine av PT5 så har jeg brukt Zitron trekking 6 fach Uni som hovedfarge.

Jeg delte opp alle restene i 2 og 2 like nøster( 1 til hver sokk) Men valgte 1 hovedfarge i et annet merke med ca lik løpelengde. Så var det bare å gå i gang på pinner nr 3.

Det var spennende å se hvor langt det ville rekke. Og jeg blir like overasket hver gang for restene rekker mye lenger enn en skulle tro. Disse er ca str 43 og varmer nå min fars føtter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar