onsdag 17. april 2013

Snurrer med ost og skinke, samt en hemmelig ingrediens.....

Mine berømte snurrer med ost og skinke har jeg oppover årene sanket mange bonus poeng med. Faktisk er de så gode at fryseboksen spiser dem opp, for de bare forsvinner på mystisk vis...


Poenget er at de er så saftige. Grunnen til det er at de har en hemmelig ingrediens som er..... Cottage Cheese.

En kan bruke hvilket fyll som helst, jeg har laget en variant med kylling og karri og selvfølgelig ost og skinke som er blitt en klassiker her hjemme, bruker reven ost, men skinken bruker jeg bogskinke som jeg skjærer i små terninger.

Jeg pleier å fordele den utover rundstykke deigen før jeg legger på annet fyll, moser den ikke, så den er noe klumpete, men det gjør ikke noe. Det smaker ikke Cottage Cheese av snurrene, men de blir veldig saftige.

Så må vi holde kontrollen med sauene og da er det fint med web kamera. Smil til det skjulte kamera.

For de som er nysgjerrige på hvor mange lam som er kommet, er det nå kommet 65 lam, 28 sauer er ferdige av 89.

4 kommentarer:

  1. Mmmm desse skal eg prøve på i morgå, er det vanleg grunndeig du bruker :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kan ikke skrive den opp for jeg har funnet den i en bok som har rettigheter til den, men grunndeigen jeg bruker er ca 7 dl veske og 1 kg mel. Du har sikkert din egen oppskrift, eller så finner du sikkert 1 på nettet :)
      Av fyllet her bruker jeg:
      1 boks bogskinke i terninger
      1 pose reven ost, jeg bruker ca 500 gr
      1 boks Cottage Cheese

      Lykke til :)

      Slett
  2. Ser kjempegode ut :) Tempratur og steiketid du bruka?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)

      Det kommer litt ann på hvor store du lager dem, men ca 225 gr i ca 15 min. Prøv deg frem og følg med på første brettet.

      Slett