lørdag 17. august 2013

Chilli con carne med Focacciabrød

Chilli con carne oppskriften har jeg hentet fra Matprat. Den er helt grei, selv om jeg pleier å krydre den opp med noe mere krydder for det liker vi her hjemme.

Chili con carne
Bildet er hentet fra Matprat.no

Focaccia brødet jeg pleier å lage  har jeg hentet oppskriften fra stineshverdag.blogspot.no Hun har kalt det Verdens beste focaccia Om dette stemmer vites ikke men jeg synes det er et kjempegodt brød.
Selv om jeg jukser med å redusere på oljemengden, det kan bli for mye olje synes jeg. Bruker gjerne andre oljer med mer smak som f.eks oljen fra fetaost eller soltørkede tomater

Forslag til fyll er mange, men den som jeg har fått best respons på er
Oppe til venstre:   soltørkede tomater/fetaost/pepperoni
Oppe til høyre:     helt vanlig uten noe ekstra
Nede:                  soltørkede tomater/fetaost og ferske tomater

Jeg har alltid krydret olje og flaksalt på

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar