fredag 13. juni 2014

Monteringsfest med Meksikansk kyllingsuppe

Endelig er jeg klar for montering, og det i grevens tid. Litt problemer med helt ny symaskin fikset de på Hardigsaumen.
Jeg er så glad for at jeg har funnet denne teknikken på usynlig søm(maskesting). Skuldersømmene blir helt usynlige av denne.


Så nå er det bare å montere resten av kofta, så kommer nok bildene av ferdig produkt snart :)

For å feire har jeg laget favoritt suppa mi Meksikansk Kyllingsuppe og jeg er ikke verre enn at jeg deler min variant av oppskriften:

Meksikansk kylling suppe


ca 4 personer
3 store løk
3 båter hvitløk
1 boks hermetiske tomater
5 dl hønsebuljong m terning
5 dl kjøttbuljong m terning
5 dl tomat juice
1 ss Worcestershire saus
1 bs spisscumin
1 ts kajennepepper

1 pk kyllingkjøttdeig

Tortilla chips
Reven ost
Rømme

  1. Brun oppskåret løk og finhakket hvitløk, ha løken etterpå oppe i en god kjele sammen med buljong og tomat juice og hermetiske tomater.
  2. Ha i krydder og kok suppen. Des lengre den får stå, des mer konsentrert blir den. Jeg liker å la den stå å putre i flere timer men den må ikke det.
  3. Ha i stekt kyllingkjøttdeig på slutten før servering.
  4. Når du har suppen i skålen ha i rømme, reven ost og knust tortilla chips på toppen.
  5. Godt brød er også godt.

    Nyt !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar