søndag 7. september 2014

Monteringsfest

Så er det klar for montering. Eller det har vært klar en stund for 2 av plaggene, så det var vel helst på tide nå. Det kommer bilder  av de ferdige plaggene når de er ferdige
Marius genseren skal ha isydde armer.
Nordkappkofta skal klippes opp fremme 
Den siste kofta skal ha både isydde armer og klippes opp framme.
Jeg har ikke prøvd med på steeking enda så er jeg tryggest på symaskinen. Det har gått bra så langt og det er vel ca 20-30 år siden jeg gjorde det første gang.

Jeg har funnet en metode på knappelistene som jeg trives veldig godt med, så da holder jeg meg til den. Den blir like flott hver gang og jeg slipper å være engstelig for bulkete knappe lister.

Jeg legger til ekstra masker (f.eks 20) på vrangborden og strikket denne frem og tilbake. Men ikke glem å legge til ett knapphullnede på vrangborden. Når vrangborden er ferdig setter jeg de 10 maskene i hver ende på en tråd til knappestolper og så la jeg til klippemasker som vanlig.

Etter att jeg har sydd og klippet opp jakka strikker jeg stolpene (1 med knapphull og 1 uten) i vrangbord, jeg kan regulerer den etter at den er sydd fast. Plusser på 5 masker til belegg mot innsiden som skal syes over klippekanten (glattstrikket). Strikker helst halskanten eller at knappelistene er kommet på plass. Så blir det en fin avslutning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar