mandag 29. september 2014

Vinteren kommer


Vinteren kommer er det norske navnet rett oversatt på denne flotte lua som jeg laget av restegarnet jeg hadde i Alaska. Oppskriften er gratis men på engelsk, og jeg har brukt pinner nr 5.5 denne gang. Resultatet ble faktisk veldig bra synes jeg.

De aller siste restene gikk med i dusken som ble laget i en ponpon maker. Det var mye lettere enn jeg hadde trodd. For den så mer innviklet ut enn jeg hadde trodd i utgangspunktet. Men det var bare tilsynelatende. En åpent bare sirklene og satte dem inntil hverandre så surret en rundt hver halvsirkel til det var fullt. Lukket dem før en klippet langs sporet som en la en tråd gjennom og knyttet godt før en tok vekk sirklene. Da var det bare til å frisere dusken etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar