onsdag 20. februar 2013

Kluter i lange baner

Har endel bommulls garn som jeg vil få brukt opp så da har jeg laget endel kluter og grytekluter.

Grytekluter




Gryteklutene er en egenkomponert utgave der oppskriften ligger i hode mitt. De er strikket i en teknikk som heter vevstrikk.... Tror jeg. Fant en forklaring på denne for maaaange år siden og vet ikke hvor jeg har den Så den kan jeg desverre ikke dele. Blir for omstendlig å forklare.

Men de er strikket 2 enkle (en ensfarget og en med to farger) og heklet sammen 2 og 2 De blir derfor ekstra tykke og gode. Siden de er strikket i Bommull Sport vet jeg at de vil krympe og da blir de jo bare enda tettere. Ikke et minus i mine øyne :) Har ikke tall på hvor mange jeg har strikket av disse oppover årene men det er mange som har fått disse i gave av meg.

Kluter



Klutene har jeg strikket i Bommull Sport på pinner nr 3.5. Møster jeg har brukt er 51 masker
Lilla: 1 rett og 1 vrang ut pinnen, så rett tilbake.
Lime: 1 vrang, 3 rette ut pinnen. Pinnen avsluttes med 1 vrang, 2 rette. Snu arbeidet og strikk 
           tilbake  på samme måte.
Orasje: Pinne 1 og 2: 1 rett og 1 vrang
             Pinne 3 og 4: Rett

Makeup pads

 


 Hvis en har halvstore rester som blir for små til kluter kan du lage små makeup pads. Jeg pleier å legge opp ca 20 masker strikker riller frem og tilbake (rett  begge veier)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar