mandag 16. september 2013

Dyrsku og nye garn bekjentskaper

Jeg har faktisk vært på Dyrsku i Seljord i helga. Men det er ikke mye dyrsku spør du meg. Mange boder med mye krimskrams. Ikke misforstå, for det er utrolig mye flott å se. Både husflid, små nisjebedrifter. Det har blitt veldig mye smaking på oster, spekepølser og annet.

Jeg fant litt garn også "fnis"
  Var innom boden til Telespinn, kan ikke si annet at jeg gikk i spinn over de fantastiske fargene og kvaliteten kjennes herlig ut. Så det ble kjøpt  en del Symre og litt Mari(rød)
Dette er garn som er spunnet av ullen fra mohair geita ca 80%. Det er blankt, mykt og fargene er intense og rett og slett fantastiske :)


Så ble jeg veldig nysgjerrig på det italienske garnet til Det Mjuke
Dette garnet er super mykt, den store hesplen er 1400 m merino superwash. Og de små er Kashmir garn. Så her må jeg dikte opp noe luksus til meg selv ;)

Ble tid til litt strikking også her er DROPS korte sokker med flette i ”Alaska”.

Det går med 2 nøster Alaska og strikkes på pinner nr 4.5. Dette er virkelig kjapt strikk, men oppskriften er nok ikke den letteste å tolke hvis en ikke har strikket sokker før

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar