lørdag 25. mars 2017

Kofte 1502-1

Denne koften med det klingende navnet 1502-1 er som en kanskje ser en oppskrift fra Viking Garn sitt hefte 1502 oppskrift nr 1. Som dessuten er et gratishefte som kan lastes ned på Viking Garn sine sider

En del forandringer har jeg gjort siden denne faktisk har raglanfelling isteden for i satte armer.

Dette var egentlig ingen sak å få til, men husk å måle hvor du skal starte på mønsteret på bolen, sånn at du er sikker på at mønsteret på armer og bol er likt når en setter alt på samme pinne.
Jeg strikket armene først for så å måle hvor jeg skulle begynne mønsteret på bolen.

Jeg har brukt Dale Falk i fargene turkis, mørk brun og hvitt, og jeg brukte mindre enn forventet av den turkise og hvite men mer enn forventet av den brune

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar