torsdag 29. juni 2017

Skogstjerner

Vakre Skogstjerner er en redesign Av Tone Loeng og det er en oppskrift jeg har hatt lyst å lage lenge.Så da Tone laget til en samstrikk av nettopp denne kofta var det ikke vanskelig å bestemme seg.
Men jeg har gjort noen justeringer for å få den slik jeg hadde sett den for meg. Blant annet har jeg mørk bunnfarge hele veien.
Garnet har jeg hatt liggende en stund, det er faktisk Færøysk garn som heter Sneldan. Et veldig godt garn og jobbe med, som kan minne om Finull/Ask
Jeg hadde litt problemer med å bestemme meg for hvilken farge jeg skulle ha inne i stjerna så det ble en egen vri der også, jeg tredde en liten syregrønn perle på masken før jeg strikket den. Det er blitt et fint særpreg og dette blir en favoritt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar