tirsdag 4. juni 2013

Valentin ragg av Wenche Roald

ValentineSox / Valentinragger by Wenche Roald

Disse startet jeg på for å vise min Serbiske nabo hvordan jeg strikker raggsokker. Det ble et artigt prosjekt og hennes sokker ble veldig fine i marineblått og hvitt.

Ragg sokker med hjerter på, jeg har laget dem noe forenklet i forhold til oppskriften. Jeg har utelatt pyntekanten oppe og nede på hjerteborden.


På Wenche's hobbyblogg finner en oppskriften på både norsk og engelsk. Oppskriften kan lastes gratis ned  her

Jeg har brukt Sportsragg fra Gjesdal garn ca 2,5 nøster brun og litt hvitt på pinner nr 3 da ble de ca str 41. Dette er skikkelig solide og tykke raggsokker. Garnet er overraskende mykt og superwash.


Hjertet bak på hel en har jeg sydd på med maskesting

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar