onsdag 11. september 2013

Flettet herrejakke

Jeg prøvde å friste min eldste sønn med en Marius kofte. Den gang ei han ville heller ha denne Flette jakka i Lima fra Drops Design.


Å vel, jeg kan ikke påstå at han har dårlig smak for jakka er veldig fin. Men flettemønster krever en del mer på pass i mønster så denne har jeg brukt en del timer på. Men når det er sagt så har jeg hatt maaaange småprosjekter på pinnene, så den kunne vært ferdig for lenge siden. men pytt han trengte den ikke før nå utpå høsten allikevel.

Strikket i Mørkblå Lima på pinner nr 3.5 og 4.



















Nå skal det ærlig innrømmes at jeg kan være rimelig lat iblant, så for å unngå en del montering har jeg strikket ermene på 5 pinner rundt. Samt forstykker og bakstykke på en gang, så da var det bare å sy i ermene og fine tre knapper.

Stolpene strikker jeg sammen med kragen, synes det blir så mye finere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar