fredag 17. oktober 2014

Kofta 2357

Her er den ferdige kofta mi som heter 2357, mønsteret er å finne i blant annet koftegruppa her.
Dette mønsteret falt jeg bare pladask for da jeg så noen andre som hadde laget den.

Jeg har brukt Drops Lima i svart og lys grå på pinner nr 2,5 og 3. Den er så tykk og kompakt at den føles lett tovet, men jeg tror jeg ville gått opp et halvt nr i pinner hvis jeg strikker denne oppskriften igjen. På grunn av at størrelsen er noe mindre enn beregnet. For jeg hadde satset på str M(40) men den er nok mere  str S.
Den hadde nok blitt mer passelig hvis jeg hadde gått opp i pinnestørrelsen




Nok en gang bruker jeg Lima fra Garnstudio, jeg liker at garnet er en herlig blanding av ull og alpakka. Det gjør at det føles mykt men stødigt.

Så denne jakka vil nok gå til den heldige vinneren, på det lokale grendahuset. Så krysser jeg fingre for at den får et godt hjem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar