onsdag 19. juni 2013

Røykeslutt

Må skulle og burde, kjenner du til det???
Det er den samvittigheten som snakker, for det er alltid noe en skulle og burde ha gjort. Så er det så rart med det. En planlegger og tenker "Det hørtes så fint ut inni hode, men så skjedde det noe på vei ut" sier Ole Brumm. Han har noen fantastiske uttaleser den bamsen.

Men den 13 Mai har jeg iallfall gjort noe som jeg burde, jeg har faktisk stumpet røyken etter 26 år. Det vil si i skrivende stund, at jeg sluttet for 5 uker siden. Klapper meg selv på skulderen, har lov til det synes jeg. Det var noen som uttalte at hvis hun klarer å slutte, kan alle hehe.

Har det vært vanskelig???? Egentlig ikke, for jeg hadde bestemt meg. Det betyr ikke at jeg savner røyken. Jeg har hatt god hjelp av Elektronisk sigarett med litt Nikotin som jeg bestilte fra England. Det er veldig delte meninger om denne nå, så derfor ønsker jeg ikke å reklamere for det merket som jeg har kjøpt.


2 kommentarer:

  1. Gratulerer Ruth Iris, vær stolt som en hane! Jeg kjenner igjen Ole Brumm-sitatene... Har forsøkt å slutte med snusen flere ganger, men for ei uke siden mens jeg var i Kreta bestemte jeg meg for å slutte for godt :) Hvis jeg greier et år uten snus, skal jeg unne meg noe ekstra godt :) Spa-weekend i Riga kanskje?

    SvarSlett
  2. Åh flinka. Hold ut girl ;)

    Det som holder meg er tanken på å slutte en gang til, det orker jeg ikke. Ikke for egen del eller å utsette mine nærmeste for den uka igjen. Ble omtrent søvnløs den 1 mnd. Men nå ser jeg faktisk lys i tunellen.
    Dette skal jeg klare for det har jeg bestemt hehe.

    SvarSlett