lørdag 9. mars 2013

Hane kamp

Vin høne/haner har jeg hatt en liten masse produksjon på, men så er de jo veldig festlige samt praktiske med at en får en hel vinpose fra kartong inni kroppen..


 Her er en høne som er laget etter orginal oppskriften. Denne har åpning bak, for tappe kranen

Forbruk pr høne/hane En trenger: 4 nøster ensfarget Fritidsgarn eller
                                                       2 av hver farge
                                                     : 4 knapper
                                                     : 2 knappe øyne
                                                     : Filt til nebb
                                                     : Garn til hanekam og ben

Oppskriften som er fra Sandnes garn er gratis og kan lastes ned her
For de som har sett vinhøna er dette en litt annen variant. Jeg har brukt samme oppskrift men har strikket kroppen i 2 farger samt bukseseler. Dette er den vin hanen jeg har laget flest av. Har brukt Flerfarget Fritidsgarn på buksa og selene.

Inspirasjone til disse fikk jeg på Strikkesida på Facebook











Så da er det bare å ta med vinen ut på terrassen å se på at hanen sitter å dingler med bena på bordkanten :)
 Måtte jo bare lage en flott Vinhane med tinnknapper og sorte vinger til meg selv


Det har blitt noen stykker etterhvert 12 haner og 1 høne totalt.

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar