søndag 17. november 2013

Varme hender

Jeg pleier å låne bøker med strikkeoppskrifter på biblioteket, da får jeg sett gjennom dem i ro og mak. Og en gang i blant finner jeg noen som jeg bare må ha.

 Denne boka er et slik eksempel. Forfatteren er fra Island og garnet som skal være i oppskriftene er nok opprinnelig Islansk, men forlaget har tatt seg tid til å skrive om garnforslagene til Smart og Sisu fra Sandnes Garn. Da er det lettere å finne andre norske garnsorter å bytte med om en ønsker et ullprodukt uten superwash.

Mønstrene er noe mere anderledes enn de tradisjonelle norske, men mange av mønstrene er tradisjonelle bare satt sammen på en annen måte.

De fleste vottene er uten kile så da vil jeg påstå at dette er flotte nybegynner votter

Hvis en er mer dreven i vottestikking vi jeg tro at denne boken kan få frem mange nye og spennede mønstre og fargekombinasjoner. For dette er en flott måte å bruke opp rester på, så er det jo en nyttig ting å slippe å fryse på fingrene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar