søndag 14. juni 2015

Snøstorm i Juni

Nei vi har ikke det, men Snøstorm kofta mi er ferdig, det vil si at den har vært ferdig en stund, men jeg har ventet på knappene.

Denne er jeg virkelig stolt over, den er et syn om jeg får lov å skryte av meg selv. Mønsteret Snøstorm er det jo Vanja Blix Langsrud som har laget, og det er ikke en liten jobb som er gjort med alle de forskjellige snøkrystallene.
Men jeg har laget en egen variant på armene, for det skal egentlig være ensfarget et stykke. Men jeg tok noen elementer fra mønsteret og laget border av dem.

Garnet som er brukt er Kauni ELC(blå/svart) og AA(natur). Sammen med den hvite har jeg en sølvtråd fra drops. Det var ikke alltid lett å passe på å få den med. Men effekten er utrolig flott med et hint av glans i krystallene. Jeg har brukt pinner nr 2,5 og 3 str L strikket ekstra lang.

Da brukte jeg nesten 3 nøster bunnfarge og 1 nøste mønsterfarge. Skulle nesten tro at disse nøstene var laget til mønsteret for jeg har faktisk ikke nøstet  meg frem til neste farge i det hele tatt. 1 knute fant jeg men da passet avsluttningen med et annet nøste osv. Så i rest sitter jeg igjen med en liten rest av hvitt og ca 25 g av bunnfargen.
Da har jeg fått en kofte med god sidde og det tiltross for at jeg ikke strikket mønsteret helt ut(den kunne vært enda lenger)

1 kommentar: