søndag 29. november 2015

Is smelter sokker

Selv om Bitta Mikkelborg har gitt ut ny flott bok, må jeg innrømme at jeg enda ikke har kommet gjennom den forgje enda

Is smelter sokker er fra boka Sokker strikking hele året og dette er et veldig flott mønster som passer til både ham og henne. Det jeg liker allerbest er at dette er en oppskrift beregnet på tynt sokkegarn. Noe som det ikke finnes så mange av til herre.
Det kanskje noen vil reagere på er at "tåborden" er litt langt nede på foten. Det er det en forklaring på, For jeg var nesten ferdig med sokk nr 2 da jeg oppdager at det nye nøstet er et annet parti(fargeforskjell). Så hva gjør man, jo rekker opp og strikker med garnet fra den 1 sokken til begge er like lange. Strikker tåborden og bruker det andre nøste på resten. Da er det ingen som ser at det er en liten nyanse forskjell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar