lørdag 24. september 2016

Haukelikofta


Jeg har endelig gjort ferdig Haukelikofta mi. Denne startet jeg på for 2 år siden, da var den et lite prøveprosjekt på å snu gamle oppskrifter og strikke den ovenfra og ned. Desverre må jeg innrømme at jeg har vært dårlig på å ta notater. Når det er sagt så fungerte det for jakka er jeg veldig fornøyd med.

Jeg har brukt den gamle original oppskriften som jeg fant blant Sandnesgarn sine gratis sider.

Men vet at jeg strikket bærestykket lenger før jeg delte opp til armer og at jeg måtte rekke opp rutemønstret nede på bolen for å bruke tynnere pinne, den vippet ganske mye utover. Så valgte jeg å lage heklekant istedenfor knappestolper. Og hullkant med belegg istedenfor vrangborder.

Jeg har brukt Drops Alpakka på pinner 3,5 (men garnet er ikke det beste på den pinnetykkelsen)
Hvis du vil vite hvilke farger og hvor mye jeg har brukt så finner du dem her



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar