søndag 4. september 2016

Tuppen og Lillemor


Da var endelig Tuppen og Lillemor av Randi K Design endelig klar til å publiseres, jeg har fått lov å teste oppskriften for en tid tilbake. Og jeg kan ikke si annet at den er lett å følge med tydelige forklaringer.Tuppen og Lillemor består av 2 barnejakker med en liten forskjell på mønsteret, og jeg har strikket Lillemor. Garnet jeg har brukt er Drops Alpakka i str 4-5 år. For å opprettholde strikkefasthet måtte jeg beholde p 2,5 på hele jakka, noe jeg måtte passe på å legge til noen ekstra omganger i høyden (lusrader).
Men garnet ble drøyt for jeg brukte litt mindre enn 2 nøster av hver av den grålilla og perlegrå og mørk lilla og lysgrønn klarte jeg meg fint med 1 av hver.
På stolpene gikk jeg ned en pinnestr men burde kanskje ikke gjort den for den er bittelitt stram foran. Broderi av blomstene ble siste hånd på verket og gjorde seg veldig, en flott detalj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar