torsdag 28. mai 2015

Reidun



Når jeg skulle lage kofte til ei flott dame som heter Reidun var valget ganske naturlig, når jeg så denne genseren som heter Reidun. Mønsteret fant jeg inne på Facebook sin Koftegruppa. Jeg må beundre det arbeidet de gjør der med å ta vare på så mange flotte gamle mønstre.

Men jeg skulle jo lage jakke så da må man trikse litt, Samt at jeg hadde bestemt meg for å lage den i Siljagarn som jo er noe tynnere enn orginalgarnet. Det er ikke så mye hokus pokus, man må bare lage prøvelapp å rekne litt. Jeg har valgt fargene hvit, koks, lime grønn og mørk lilla. Jeg har brukt pinner nr 2.5 og 3.

Dette ble ble en jakke med vårfornemmelser, for hintet av lime og lilla ga kofta et vårpreg, jeg liker den kjempe godt og den blir bare finere og finere synes jeg.

Det er bare utrolig så flotte disse gamle mønstrene er  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar