søndag 21. juli 2013

Ny veske

Denne gang har jeg strikket veske/nett. Jeg har brukt oppskriften som heter Medano Beach dette er en gratis oppskrift. Den er ikke så avansert, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Jeg har bruk pinner 4 og garn fra Drops Bomull-Lin, det er første gang jeg har brukt garnet og det virker "stødig"

Først ble bunnen strikket frem og tilbake, så plukket en opp masker rundt. Økte litt i hjørnene før en strikket rett opp. Minket litt før en felte av. Strikket hempene hver for seg (skal knyttes sammen).
Jeg har også avveket fra oppskriften med å ta 4 omgangs striper, samt 3 farger istedenfor 2. 

 Her er resultatet, en stor og flott veske som kan fylles for å gå på stranden eller rett og slett ditt neste strikke prosjekt "knis"

2 kommentarer:

  1. Hvor mange nøster brukte du?

    SvarSlett
  2. Litt mer enn 2 nøster av de 2 mørkeste og litt under 2 av den lyse

    SvarSlett